domingo, 26 de abril de 2009

Pixapins


Avui l'Olga i jo ens disposàvem a fer una agradable excursió pel Montseny, en concret la ruta del Sot de l'Infern, 3500 metres amb un nivell de dificultat "fàcil", segons totes les guies i una durada d'un hora i mitja.

5 hores després hem aparegut a 5 quilòmetres de la ruta, en direcció contrària i hem tingut la tremenda sort que en el primer auto-stop de la nostra vida una parella de iaios de Palautordera ens han portat fins el nostre cotxe.

A ells, gràcies, a nosaltres només una cosa:

PIXAPINS!!!!!

domingo, 19 de abril de 2009

Velocitat i ritme

He llegit aquest article fantàstic de l'Alberto Rey al seu blog "Asesino en serie" i m'he adonat que coincidim totalment. Sovint he hagut de sentir com algunes persones titllaven de "lentes" algunes de les obres televisives i cinematogràfiques que jo considero dignes de ser considerades memorables, començant per "Sin perdón", continuant per bona part del cinema de Woody Allen i acabant amb les últimes obres mestres de la tele ianqui, "Mad Men" i "In treatment". Jo sempre he pensat que hi ha idees, emocions i sentiments que han de consumir-se a un ritme que ens permeti païr-los i gaudir-ne al màxim. Justament d'això és del que parla l'article:

15 de abril de 2009.- La vuelta de 'In Treatment' (que comentaré en breve) me da pie para hacer una reivindicación que creo necesaria: la de la lentitud, la pausa y la profundidad. En un mundo (y sobre todo en un mundo audiovisual) sometido a una aceleración cada vez mayor, creo que es importante que exista un hueco para la calma, al menos visualmente. Estamos acostumbrados a un entretenimiento cada vez más trepidante, sucesión de estímulos rápidos que compiten por ver cuál es más potente y más "efectivo". Todo es de colores, todo tiene luces, todo avanza a velocidad de vértigo, todo estimula eficientemente las regiones más accesibles del cerebro, todo es ácido, básico, picante, irritante, sedante y sustituible de inmediato por una sensación siguiente mayor, mejor y quizá incluso más fugaz. El entretenimiento compite consigo mismo en intrascendencia y deseable inutilidad. Es algo accesorio, no como el comer o el dormir, y, por tanto, frívolo por definición. Así que no corre peligro de frivolizarse en exceso ni de ser demasiado superficial, pues son estas sus mejores cualidades. Cuanto más frívolo mejor, cuanto más epidérmico, mejor. Lo bueno es lo rápido y lo mejor, lo más rápido.

Estoy bastante harto de esas series de televisión en las que pasan muchas cosas intrascendentes, a mucha gente, en muchos sitios y a mil por hora. Estoy harto de que me saturen de información surtida y superficial, de ser un mero receptor de datos, de tener que componer yo las narraciones y los perfiles de los personajes de libros, películas y series de televisión, sometiéndome al sistema de bombardeo constante de imágenes, cada una más colorida y luminosa que la anterior. Quiero pisar el freno, pararme a mirar el cuadro, detener la acción un poco, profundizar.

Sin embargo, para poder hacer esto (para querer, también) hace falta conservar cierta tolerancia al aburrimiento. Sí: aburrimiento. Para apreciar los matices de un haba fresca y perfecta hace falta renunciar durante un rato a la seducción inmediata (y efectiva, no nos engañemos) de un menú Big Mac, basto y vulgar, pero cargado de sabor fácil y placer instantáneo. Debemos estar dispuestos a posponer el placer, esperando que finalmente éste sea mayor, mejor y más valioso, y arriesgándonos a que al final la espera y el esfuerzo puedan haber sido en vano, el haba no nos guste nada y 'The Wire' nos parezca un coñazo. Quizá entonces decidamos volver al carrusel ultrarrápido e intrascendente del McDonald's televisivo (y del otro, el 'real', qué rico) y seguir yendo a velocidad mil y profundidad cero. Pero al menos lo habremos probado, habremos intentado ir un poco más allá.

Desde luego, no seré yo quien defienda una televisión a ritmo de película de Rohmer, nada más lejos de mi intención. Pero tampoco me interesa un medio en el que todo es de colores saturados y se mueve en fast forward. Yo también veo la televisión para desconectar y dejarme engañar por una fantasía, pero me niego a que esa desconexión sea tan sencilla (y tan patética) como la de un rebaño de vacas hipnotizadas por el paso de un montón de ciclistas vestidos con maillots fluorescentes. Una cosa es ver la televisión para no pensar en los problemas cotidianos, y otra muy distinta es verla para no pensar, a secas.

L'article parla de l'audiovisual, però crec que és evident que aquest gust actual per la velocitat i el ritme accelerats té molt a veure amb la manera en què hem anat aprenent, voluntàriament o no, a viure la vida. No tenuim cap mena de paciència respecte a les relacions humanes, ja siguin d'amistat, de feina o de parella i hem convertit en decret de llei aquella dita que diu que "la primera impressió és la més important". Descartem o acceptem persones a la nostra vida sense donar-los, ni donar-nos, temps de descobrir què s'amaga darrere de la primera impressió. Fa temps un paio amb qui treballava em va dir "jo si una tia no me la follo la primera nit, passo d'ella perquè no val la pena". Una noia amb la que també treballava deia que "si al segon o tercer cop que quedo amb un noi veig alguna cosa que no m'agrada el deixo estar". Tot és molt ràpid. Massa ràpid. La invenció del microones ens ha acostumat a alimentar-nos de menjars perfectament mediocres preparats en només cinc minuts i ha acabat amb la mentalitat culinària que sempre em remarcava ma mare: "el caldo queda millor quan el cuines durant tota la tarda amb el foc baix". La cuina i la vida semblen regir-se per normes i comportaments curiosament similars.

(aquest post és massa llarg i lent per ser llegit a la velocitat que requereix el signe dels temps, si has arribat fins aquí havent llegit tot l'anterior, me n'alegro molt, ets un dels meus)

Enllaç a l'article d'Alberto Rey aquí

jueves, 16 de abril de 2009

Poques paraules i alguns números




L'humor que no diu res em fa escriure aquest paràgraf:
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Per sort, l'humor que no diu res nodreix el meu compte corrent de números, uns quants, els suficients per anar vivint i estalviant.
Ës trist dir això, però més trist és robar. O potser no? . . .

miércoles, 15 de abril de 2009

Mèxic ofés?

Burger King modificará el anuncio que provocó las protestas de México, diu 20minutos.es

La compañía de comida rápida Burger King informó este martes de que retirará un anuncio publicitario de su producto denominado 'Texican Whopper' después de que la Embajada de México considerase que denigraba la imagen del país y que utilizaba "indebidamente la bandera nacional mexicana". 

El embajador mexicano en España, Jorge Zermeño, manifestó que la campaña lanzada en Europa para promocionar la nueva hamburguesa ofendía a México y a los mexicanos.

 I aquest és l’anunci,


I aquesta una bona resposta:


El qui censura és que alguna cosa amaga.


martes, 14 de abril de 2009

Lògica



El 23% de los muertos en Semana Santa iba sin cinturón, diu 20minutos.es.
La qual cosa només pot voler dir que el 77% anaven amb el cinturó posat. Queda clar que anar amb cinturó és molt més perillós que anar sense cinturó.
De la mateixa manera pensen els conductors que transiten les nostres autopistes a més de 150 quilòmetres per hora: "com més ràpid circuli, abans arribaré a casa i tothom sap que assegut al sofà de casa no es poden tenir accidents de trànsit". 

Lògica abassegadora.